mandag 1. november 2010

"Dagen derpå....".

Godt jeg dro til kiosken å fikk kjøpt litt godis igår....
Folkevandringen med hekser, djeveler, vampyrer og spøkelser kom med sånn omtrent 5 min mellomrom....også holdt de det gående i et par timer.
Jeg fant fort ut at det jeg hadde kjøpt inn var aaaaltfor lite....så da er jeg takknelmlig for gode naboer som låner bort godteri....haha. ( Første gang DEN problemstillinga har dukka opp her i huset).
Har egentlig ikke opplevd dette før( Kommer vel kanskje av at jeg har bodd i leiligheter de siste årene....Eller kanskje det ikke er så voldsomme folkevandringer på halloween i Stokke??)Jeg syns igrunn det hele var ganske så koselig/interressant. Jeg er riktignok fra en generasjon hvor vi nøyde oss med å gå julebukk en gang i året( Selv DET syns jeg var ganske så pinlig.....tigge godteri, liksom...ble aldri helt komfortabel med det).Men jeg må vel bare innse at Halloween er kommet for å bli....
Det er jo stas for barna, da. De skjønner ikke at mange av oss syns det er noe stort tull, så da er det vel bare å dele ut godteri, og smile og si at de er søte ( Foreldrene er jo med de, selv om se "gjemmer seg " i bakgrunn og sørger for at de sier "takk"). Det hadde jo blitt direkte pinlig om jeg ikke hadde hatt noe å dele ut!!Bak de skumle maskene skjuler det seg skjønne, (uskyldige) små barn som har forventninger til naboer og andre som bor i hus...skal man liksom skuffe de, da?
Nei, jeg sier bare at jeg er så glad jeg hadde et lager med godteri .....Neste år må jeg ha mer på lager ( Eller stikke av.....)
Håper lillegutten vår ikke får sansen for halloween........skal vi liksom følge han rundt på jakt etter godteri, stå i bakgrunn og sørge for at han sier takk? Blir ikke helt komfortabel med den tanken....

Ha en fin ettermiddag:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer fra koselige lesere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...