onsdag 3. november 2010

Musikalsk "magi"

De som kjenner meg vet at jeg er veldig glad i musikk!
MEN.....ikke hva som helst!
Når det gjelder sjanger, er jeg åpen for det meste. Det viktigste er at kvaliteten er god. Det er noe eget med folk som virkelig vet hva de gjør når det gjelder sang, spill og komponering.
Kunst handler jo om smak og behag, så det er selvfølgelig noe musikk jeg liker bedre enn annen, noen syngedamer/menn som jeg liker bedre enn andre osv....
Sure toner er ikke bra ( jeg klarer sjelden å kontrollere ansiktsuttrykkene som uttrykker hvor ille jeg syns det er, til noens store irritasjon og fortvilelse.....beklager det, altså.....men jeg får faktisk fysisk vondt i øret, eller innenfor øret et sted, når ting ikke høres bra ut....i mine ører), men når det kommer til barn, er det selvfølgelig greit. De skal få lov å synge så falskt de bare vil ( nei, jeg får ikke vondt i øra av de!).

Idag satt jeg å surfa litt rundt på youtube.
Dette er et klipp fra filmen "August Rush" , som jeg anbefaler å se hvis du liker musikk. Filmen er helt fantastisk bra, rørende, annerledes, og full av nyyyydelig musikk.
http://www.youtube.com/watch?v=JiFXuj5I5Do


Et annet klipp fra den samme filmen kommer her:


Han en fin kveld.
Mer musikk kommer garantert etterhvert....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer fra koselige lesere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...