mandag 16. januar 2012

Stinkende kosedyr.....

Storebror er fullstendig avhengig av sin kjære stinkende sau!
Denne sauen var en gang ny og fluffy, og hvertfall ikke stinkende.



Han har hatt den siden han var noen få måneder gammel, og han har ikke sovet en eneste natt uten.
Siden en del av "kosinga" med denne sauen, består i å bite og spise på den, lukter den værre og værre ettersom tiden går.
Jeg har vasket den om igjen og om igjen, men det virker ikke som om det hjelper noe særlig.

I forsøket på å få tak i en ny, har jeg ringt febrilsk rundt til alle lekebutikker som selger kosedyr av merket "Nicotoy", men INGEN buttikker har den igjen. Tilslutt tok jeg kontakt med produsenten som kunne melde at den var gått ut av produksjon. ...hm...

Må vi virkelig leve med den stinkende sauen?
Det er virkelig ille, altså....
Men så, en vakker dag, kom min bedre halvdel over en nettbutikk som faktisk hadde den på lager, og han kjøpte to nye for å ha en til å "gå på".

Den samme mannen (min bedre halvdel)kom med denne geniale ideen:

Han tok med seg Jonas og den gamle sauen inn på vaskerommet og puttet sauen inn i vaskemaskinen. Der inne lå da i tillegg en av de nye sauene. De gikk så  ut av rommet .
Etter litt gikk de inn igjen, og tok så den NYE sauen ut av maskinen.
Vips, så var vi kvitt den gamle!
Det må sies at han var skeptisk til denne nye fine, fluffy, perfekte og sååå mye større, faktisk, sauen uten lukt og missfarge, så de to-tre første nettene skjøv han den fra seg og ville ikke ha den, samtidig som han på en måte aksepterte den. Det var akkurat som om han tenkte: Hmmm...det skjedde noe rart med sauen min i den vaskemaskina...
Etter noen dager var den nye sauen tatt inn i varmen, og godtatt akkurrat som den var.

Hehe...bare et lite mammatips til dere som trenger å fornye stinkende kosedyr uten altfor mye dramatikk....
Verdt et forsøk...

2 kommentarer:

  1. åh søtt! Ingen av mine har hatt kosebamser på den måten, selv om de har mange bamser, bamsene er uansett innom vaskemaskina en gang i blandt :) Godt dere fikk tak i ny! :)

    SvarSlett
  2. Kanskje en ide til de som kjøper kosebamser...KJØP ALDRI BARE EN...Kjøp flere !!!!Hilsen tante til 32 og grandtante til enda flere:)

    SvarSlett

Koselige kommentarer fra koselige lesere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...