søndag 8. januar 2012

Sukker og aspartam igjen....

DA er vi på`n igjen!
Jeg var litt usikker på om jeg skulle fortsette å blogge om slanking, sukkerkutt, sukkerfri godis osv osv, men har kommet frem til at jeg kommer til å gjøre det innimellom.
Det er på en måte greit å proklamere det for "hele verden", så jeg får enda litt større press på meg til å holde det gående...
Jeg har altså sluttet å spise sukker.Igjen....
Detter er ikke noe klassisk nyttårsforsett. Jeg startet dette i begynnelsen av november og JA, det går fortsatt bra!¨Med "bra" mener jeg at jeg ikke har spist sjokolade og annen sukkerholdig godis på omtrent to måneder. Og det er faktisk ikke noe savn...så nå har jeg satt meg et nytt mål: Ikke røre søtsaker før jeg har nådd målet mitt sånn vektmessig!
Grunnen til at jeg tok avgjørelsen om å slutte med sukker var først og fremst det at jeg ønsker å gå ned i vekt, og siden jeg vet at sukkerholdige snaks som sjokolade, kjeks og andre søtsaker er hovedsaken til at jeg veier litt for mye, tenkte jeg at hvis jeg fjerner hovedproblemet fra kosten, er jeg kommet et stykke på vei.
Med et kutt, kom et annet, nemlig pepsi max! Jeg har skrevet tidligere om dette, for dere som er interresserte kan dere lese det HER.

Jeg må også legge til at jeg ikke har kuttet absolutt ALT av sukker og aspartam . Jeg spiser fortsatt vanlig mat som inneholder sukker (pannekaker av og til, hvitt mel i moderate mengder osv....)
Jeg spiser også aspartam i form av noe light produkter og tyggis, men jeg har fjernet hovedkilden som for meg er Pepsi max.
Det er forresten skremmende, the fact, at jeg etter nesten to måneder uten både sukker og aspartam(pepsi max), savner pepsien, men ikke sukkeret!
Hm....

Ha en nydelig søndag!!

5 kommentarer:

  1. jeg drikker bonaqua eller annet kullsyrevann - DA trenger ikke jeg brus av noe slag .... Og så tror jeg søtsuget kommer når jeg hopper over måltider og ikke spiser regelmessig.....
    Har heldigvis ikke store problemer med kjeks og melkesjokolade, siden vi sjeldent kjøper det. Tar helst 1-2 ruter mørk kokesjokolade til kaffen, det er jo nesten sunt..... heheh

    SvarSlett
  2. Du verden så flink du er , Synnøve..Jeg prøver meg og. Føler meg mer opplagt. Enig med Sidsel om å holde måltidene. Det hjelper på søtsuget.

    SvarSlett
  3. Søtsuget gikk over relativt fort, men det er værre med pepsimax- suget.....Det er ingen ting som kan erstatte pepsi max, og lysten forsvinner ikke. Rart!

    SvarSlett
  4. hva med å bruke fibra eller fullkornshvetemel?? smaker ikke at det er grovt eller gjør deig og røre tungt, men lett og luftig! jeg bruker det til kesamlapper, pannekaker og etc, for jeg holder meg unna "fine" produkter, har i vanlig hvetemel og fibra, så blir det bra. Lager kesamlapper med mager vaniljekesam. Bruker banan istedenfor sukker og strør heller litt sukker og kanel på toppen. Ikke mye, men litt for smakens skyld. Fibra koster litt mer enn vanlig hvetemel, men billigere enn man skulle tro.

    SvarSlett
  5. fibra er kjempebra - bruker det sammen med grovbakst mel i brød. Brødene blir utrolig saftige, og de holder seg lengere....
    Skal prøve det i pizza til helgen (har brukt grovbakst/hvetemel halvt om halvt til nå

    SvarSlett

Koselige kommentarer fra koselige lesere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...