mandag 19. mars 2012

Lavkarbo it is!

Jepp!
Da har jeg hivd meg på lavkarbo bølgen igjen.
I ren desperasjon etter å gå ned noen kilo FORT har jeg latt meg overtale til å "leve lavkarbo". Ja, for dette er et kosthold man må basere seg på å leve på livet ut. Med en gang man begynner med karbohydrater igjen, legger man på seg (har jeg hørt).
Jeg har tenkt ganske mye på saken....om jeg virkelig vil gjøre det.....kan jeg leve uten brød, sukker og lightprodukter?
Hva med pasta, ris og poteter?

Og har kommet frem til at:

Jeg spiser jo nesten ikke brød uansett, så det tror jeg faktisk ikke blir noe stort savn. Dessuten er det så mange lavkarbobrød og knekkebrød man kan lage, så det tror jeg vil være en god erstatning.

Sukker og det meste av lightproduktene har jeg jo kuttet ut allerede, og jeg klarer meg utmerket uten. Dessuten er det lov med hjemmelaget sjolokade til fest.
Pepsi max, som jeg var helt utrolig avhengig av, har jeg nå blitt helt kvitt suget etter ( det tok omtrent tre måneder!), så vann er blitt min venn!
Til fest (les: av og til) er det jo masse gode lavkarbokaker og godteri man kan lage.

Pasta , ris og poteter er KUN et "problem" når jeg lager mat til resten av familien ( som jo vil ha dette). Men det er egentlig ikke noe problem....jeg spiser bare alt det andre! ( kjøtt, fisk, kylling, grønsaker....)

Så nå har jeg holdt på i snart en uke, og det jeg allerede opplever er:

Jeg føler meg mett og god etter hvert måltid, og det tar mange timer (3-4-5) før jeg er sulten igjen. Jeg fyser ikke  på søtsaker eller på noe å småspise mellom måltidene.
Magen er mer i balanse (ikke oppblåst og full av luft)
Dette kostholdet føles bare riktig for meg! ( La meg legge til foreløpig.....)
Jeg har ikke veid meg ennå.....så det blir spennende å se etter noen dager til om det vises på vekta også!

Det er litt rart at jeg opplever at det funker denne gangen, for sist gang jeg prøvde ( for ca et år siden) opplevde jeg det motsatte (blr trøtt, slapp, vondt i magen, ikke mett osv....). Merkelig....kanskje kroppen var klar nå?

Har akkurat laget en lavkarbogranola som jeg kan legge ut oppskriften på senere i dag eller i morgen, hvis noen vil ha:......( mulig jeg bare legger den ut uansett...haha)

Ha en fin dag, da, dere:)
Klem

Minner om giveawayen min, hvis du vil være med! Den står oppe til venstre på siden her....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer fra koselige lesere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...