onsdag 28. mars 2012

Morgenstund....osv....

Lillebror våkner halv 7 og er lys våken! Klar for å starte dagen.
Han ligger å pludrer og prater for seg selv en stund før jeg er våken nok til å orke å stå opp.
Ingen skrik og hyl der i gården altså. Bare klar for å stå opp!
Strålende blid er han der han ligger og gliser da jeg omsider kommer inn  og han skjønner at han blir tatt opp.
Inn i vippestolen, mens mor lager seg en kjapp og god frokost (eggerøre og avokado pluss kaffe med fløte i på skikkelig lavkarbovis).
Jeg starter å spise, like optimistisk hver dag, mens jeg tenker at :" Så deilig at storebror sover ennå! Nå er det bare å nyte frokosten!"
Omtrent halveis i måltidet er det en storebror som også er klar for å stå opp.
Det var DEN kaffen....(Jeg har selvfølgelig lært av erfaring, så jeg har mer kaffe på kanna til senere...)

Han er strålende blid, og jeg er såå glad for akkurtat det. De siste dagene har han vært langt fra blid og fornøyd, så dette var en riktig så god start på dagen!
Jeg lager havregrøt (på vann, bittelitt smør, sukker og kanel), og han spiser jommen meg HELE bollen! Fantastisk! Optimismen stiger....Kanskje dette blir en god dag?Han har sovet godt, drukket melk og spist en god bolle med havregrøt.
Grunnlaget er hvertfall lagt for et stabilt blodsukker om ikke annet.

Midt i storebrors måltid er det en lillebror som akutt blir sulten . Det er nemlig slik det fungerer. Ingen forvarsel her i gården, nei. Ingen " Hmm, nå er jeg litt sulten, kanskje du skulle begynne å forberede flaska mi før jeg tar helt av her?"
Vanligvis vet jeg jo omtrent når han er sulten og skal ha mat, men siden han er på slankekur (Ja, du leste riktig. 5 mnd gammel og på slanke`rn!) og vi prøver å begrense matmengden og også drøye måltidene litt, er det ikke så lett å vite....
Heldigvis har jeg lært av erfaring på denne fronten også og har vann og nan stående klart i ferdig oppmålt mengde. Bare å sette det inn i mikro`n i 20 sek, blande og riste. Hele prosessen tar kanskje 30 sekunder. Så mens lillebror hyler av sult og storebror mater seg selv ( les: griser og leker med havregrøten), lager jeg flaska og tar lillebror på fanget og roen kan senke seg igjen.


Nå har faktisk begge to bestemt seg for å sove samtidig!! Utrolig, men sant. Så da tror jeg at jeg prøve rmeg på en kaffekopp til, før neste etappe!

Aktivitetsnivået til mor i huset er det hvertfall ikke noe å si på.
Og det passer meg igrunn bra! Hverdagstrim:)



Ha en fantastisk dag!
Klem

Ps: Tror jeg fortsetter å blogge litt, jeg....hehe...enn så lenge.

1 kommentar:

  1. Jeg protesterer mot bloggestopp !!!! Vennligst fortsett. Det er så utrolig kjekt å følge med deg og guttene..Du er så flink å detaljere, føler jeg er på besøk når jeg leser :)Klem fra tante-pose

    SvarSlett

Koselige kommentarer fra koselige lesere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...