torsdag 2. desember 2010

Tre dager uten Pepi max....

Nå har jeg vært Aspartamfri i tre dager!Ikke værst! Hehe...


Det går egentlig bra, bortsett fra en fryktelig hodepine i går, men den gikk over etterat jeg hadde drukket tre store kopper med kaffe!

Så det var kanskje kofeinen jeg mangla....Uff....skremmende åssen diverse stoffer tar over kroppen vår hvis vi lar de få lov....
Det er faktisk enklere å ikke drikke pepsimax nå, enn da jeg var gravid. Vet ikke helt hvorfor, men kanskje det har noe å gjøre med at nå har jeg valgt det selv, på en måte. Jeg gjør det for meg selv nå. Da jeg var gravid , gjorde jeg det for babyen....Det høres forferdelig egoistisk ut, men hvis jeg skal være ærlig, tror jeg det er noe av sannheten.
Nå tenker du sikkert at "Neste ting hu kutter ut blir vel kaffen,....!", men der må jeg skuffe dere, altså. Kaffen skal få lov å følge meg videre....hehe. Noe må man jo kose seg med!


Hvis det er noen der ute som lurer på åssen det går med sukkerkuttinga, så kan jeg meddele at det går faktisk ganske bra det også.
Men jeg tar meg noen "pauser" innimellom.....

Så det har ikke gått HELT smertefritt.
Jeg har definitivt trappa kraftig ned, da....

Gleder meg til den dagen jeg ikke har lyst på sjokolade mer.....
Mer detaljer kommer etterhvert...

Ha en fin kveld!

9 kommentarer:

  1. tips til søthunger.... spiser du frukt og grønt som mellom måltider, forsvinner søt hungeren mer og mer. Når jeg fikk nr 2 spiste jeg minst en stor plate sjoko hver dag. Så begynte jeg på GreteRoede etterhvert og fikk tips om at gulrøtter hjalp mot søt hunger. I en periode spiste jeg nesten en pose gulrøtter om dagen.... Spiser sjoko nå også, men klarer meg med 2-3 biter til kaffen av og til!!!

    SvarSlett
  2. Syns jeg spiser masse frukt, jeg....ikke så mye grønnsaker. Da skal jeg prøve gulrøtter!!:)

    SvarSlett
  3. Jeg er allergisk mot svin, storfe, melk, hvete.....og egentlig bitte litte ranne sjokolade. Men er nok avhengig av noen biter til kaffen hver dag. Cola har jeg et avhengighetsforhold til, desverre.....og vin, he-he. Skal jobbe meg i gjennom de fire første allergiene først, så får jeg ta resten om en stund. Er forøvrig allergisk mot endel frukt også, så det hjelper ikke å kutte ut noe, for å erstatte det med noe annet. Lykke til videre:DDD klemz

    SvarSlett
  4. Uff, da.....det hørtes ikke lett ut!
    Jeg er heldigvis ikke allergisk mot noe, men prøver å leve litt sunnere enn før...

    SvarSlett
  5. He☺
    Oj så utrolig flink du er da!
    Jeg er en skikkelig søtsaker - glad jente, behersker meg til helger. Og lever ganske godt med det egentlig.
    Imponert over pågangsmotet ditt! Tenker det går veldig bra også!

    Tusen takk for så hyggelig hilsen inne hos meg!
    Ha en fin kveld
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  6. SV: Tusen takk for hyggelige ord :) Tøft å bli dolket i ryggen når man ligger nede, men du og du hvor mye krefter man får av det :)

    Så bra du kutter ut kunstig søting!! JUHU! Tips: Fyll på med supermat, da får kroppen NÆRING og skriker ikke etter søtt, salt eller junk på samme måte. Jeg brukte masse ferskpresset juice i begynnelsen, men nå trenger jeg ikke gjøre noe, søtsuget og avhengigheten etter ting er borte. Eple virker oppkvikkende og tar bort behov for kaffe, så det hjelper VELDIG med ferskpresset juice. Jeg synes det gikk lekende lett å bli sukkerfri, man trenger bare å ha MASSE sukkererstatning. Takk og lov for iherb.

    Oi, ivrig :)

    SvarSlett
  7. Og en ting til: Frukt alene gir blodsukkerhopp, men sammen med f.eks grønnsaker og proteiner, varer energien lenge. Jeg bruker hampfrø eller hampproteinpulver, men man kan også bruke nøtter.

    SvarSlett
  8. Ja, jeg vurderer faktisk å prøve litt av supermaten....ser så godt ut det du lager av rå kakao!!!!Kommer nok til å bestille litt , bare for å prøve!
    Fortsatt lykke til, da, Tone!

    SvarSlett
  9. :-) Jeg er ikke flink, for dette er ikke viljestyrt. Det er det som gjør det så enkelt :) Jeg har rett og slett mer lyst på et glass med hvetegress og alger fremfor brus!! Brus gjør meg råtten i kroppen og smaker forferdelig... Rart! :) Dette blir mer en livsstil enn en diett, for som de skriver i supermatboka: har man først flyttet inn i et fint rom, flytter man aldri tilbake til det gamle, stygge rommet! Så du på god morgen Norge nå de lagde rå sjokolade? Fikk noen tips der! :)

    SvarSlett

Koselige kommentarer fra koselige lesere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...