onsdag 4. januar 2012

Ull og tull...

Selv om jeg fikk sokker til guttene av min kjære tante til jul,(TUSEN TAKK!!) har jeg prøvd meg selv også, og endelig funnet en oppskrift som til og med JEG klarte å forstå.
Takket være DENNE damen ble det sokker til storebror.......
Her er resultatet:


Hos Dronning Maud fikk jeg ide og inspirasjon til å prøve meg på babysokker også. Dette er kun et strikket rektangel som er felt av i enden som en spiss(tå), og sydd sammen. De har altså ikke hæl, men sitter utrolig godt på små babyføtter. De er skikkelig stretsj i, så de kan brukes helt fra nyfødt og i mange måneder fremover....





Prøvde de på ettåringen, og de passer faktisk til han også...


Og i min jakt på å få tatt sokkebilder av storebror, oppdaget han garn"kurven" til mamma, gitt....
Ja, ja....da fikk jeg tatt en opprydning der og....




Ha en strålende dag!

3 kommentarer:

  1. Heisann! Koselig å se sokkene! Har du også prøvd deg på julekuler? :-)
    Har du sett fuglen min som jeg har strikket med rundpinne? Bildet er på min norske blogg. Jeg begynner i Nederland å selge oppskriften (2 euro), å det ser bra ut. Det ville være gøy å lage oppskriftene på norsk også, så nå søker jeg en norsk dame som vil hjelpe meg å prøvestrikke oppskriftene som jeg lager, slik at de blir helt perfekte (og da mener jeg språket)... Ta en titt på www.hverdageninederland.blogspot.com

    SvarSlett
  2. Flink du er Synnøve. Skjønner det ligger i genene :)

    SvarSlett
  3. Flink du er, at du får tid til å strikke med 2 små gutter rundt deg. Jeg hadde som nytt års ønske, å lære meg å strikke ragg sokker, så nå sitter jeg her med den 2. sokken på pinnene. Skikkelig gøy å få det til. Ønsker dere et riktig godt nytt år.

    SvarSlett

Koselige kommentarer fra koselige lesere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...