torsdag 22. mars 2012

Lavkarbo granola/musli

God kveld:)

Her kommer oppskriften på en lavkarbo granola som ble veldig god!


For dere som er interressert i fett,protein og karboprosent er det i denne ca:

( Ca. fordi jeg ikke gjorde om alle ingrediensene nøye nok fra dl til gram, slik www.diett.no
krever. )

Fett: 83%
Protein:14%
Karbohydrater: 4%

Ingredienser:

2 dl grovhakkede nøtter (jeg tok valnøtter og mandler)
2 dl sesamfrø
2 dl gresskarkjerner eller solsikkefrø (evnt 50/50)
2 dl linfrø
1 dl kokosmasse
0,75 dl rapsolje
1 dl vann
litt salt

Slik gjør du:
Bland alle ingrediensene og la det godgjøre seg i ca 30 min mens ovnen varmes opp.
Fordel blandingen i en langpanne, og sett den i ovnen på 200 grader i ca 15 min.



Oppbevares i tett boks i kjøleskapet.

Denne er god med kesam, cottagecheese, tyrkisk yoghurt, pisket krem eller for så vidt is og melk....
Veldig veldig godt smaker det, hvertfall, og for meg er dette en perfekt frokost eller lunch.
Metter godt og gir meg bra med energi!

Ha en fin kveld og meld dere på giveawayen min hvis dere vil! Det er siste frist nå...trekning i morgen:)
Den ligger øverst til venstre på siden her:)

Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer fra koselige lesere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...