søndag 25. mars 2012

Peppermyntedrops med sjokoladetrekk

Oi oi oi....Jeg blir like overrasket hver gang jeg lager noe som blir vellykket.
Og disse "dropsene" ble veldig vellykket!
Det er dette man kan kalle for supermat.....
Ikke bare høres det sunnt ut....
Det ER sunnt!
Og det er nesten for godt til å være sant....
Dette er GODTERI!

Dere veit DISSE dropsene:

Liker du de?
Jeg elsker de!
Og disse peppermyntedropsene ble VELDIG like på smak!
Fantastisk gode!




Ingredienser:

1 eggehvite
ca 1,5 dl sukrinmelis
ca 7 dråper peppermynteolje

Sjokoladetrekk:

Lag sjokolade
Klikk på denne lenken hvis du vil bruke min oppskrift.

Jeg har tilsatt litt zylitol, lucuma og english toffe denne gangen. Har også brukt yaconsirup i stedet for agavenektar.

Hvis du ikke vil lage sjokoladen fra bunn, er det bare å smelte mørk sjokolade i vannbad.

Slik gjør du:

Bland eggehviten, surinmelisen og peppermyntedråpene til en fast deig som du kan trille kuler av. Trill kuler og trykk de flate. Sett i kjøleskapet til de er kalde ( Det er da enklere å få den smelta sjokoladen til å feste seg som et litt tykt lag rundt)

Lag sjokoladen ( Eller smelt mørk sjokolade i vannbad)
Dypp peppermynte"kulene" i sjokoladen. Legg de tilbake på brettet og sett til avkjøling enten i kjøleskapet eller i fryseren (hvis du har dårlig tid).

Det fantastiske med dette snopet er at det også er LAVKARBO!
Alle disse raw ingrediensene har veldig lite karbohydrater.
Etter å ha plottet alle ingrediensene jeg brukte inn på www.diett.no fikk jeg at det tilsammen i hele røra (sjokoladen og mintfyllet) var totalt:

Fett: 85%
Protein: 2%
Karbohydrat: 13%


I forhold til hva et måltid skal inneholde på lavkarbo kommer man litt(!!!) skjevt ut i forhold til mengden protein , men så er jo ikke dette å regne som et måltid heller da.
Det er jo ment som "lørdagsgodt", og man klarer seg med en eller to biter.
Men hvis man har fått i seg litt lite fett en dag, kan jo denne være en liten "booster" ....

Ha en fin dag!
Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer fra koselige lesere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...